Избират председатели на постоянните комисии в Общинския съвет на Каварна

От Института по пазарна икономика ще представят алтернативен държавен бюджет

Двама мъже са загинали при тежка кактастрофа на АМ "Хемус"

КНСБ и КТ „Подкрепа“ ще координират обща стачка за болничните

Децата, приети с хранително отравяне в ямболската болница, са в добро състояние

20 деца в болница със симптоми на хранително натравяне

Майката на починалото 3-годишно дете обвини една от лекарките за смъртта му

Прегазиха 79-годишен в Горна Оряховица

АПИ опроверга сигнали за нарушения при строежа на АМ "Хемус"

Вдигат данъка на колите в Русе

Ловеч въвежда режим на водата

Пореден протест срещу избора на Гешев

Георги Балтаджиев е новият зам.-кмет по „Европейски фондове и инвестиционна дейност“ в община Каварн

Директорът на „Топлофикация София“ подаде оставка

Кметът на Перник ще сигнализира прокуратурата за водната криза в града

Редколегията на "Христо Ботев" също поиска оставката на Светослав Костов

9.10.2019 г. 09:17

Редколегията на програма "Христо Ботев" на БНР се присъедини към искането на колегите си от програма "Хоризонт" и безпрецедентната обща позиция на кореспондентите на радиото от страната за оставка на генералния директор Светослав Костов, съобщава "Свободна Европа".

Това става ясно от становище, прието с четири гласа "за" и двама въздържали се, което е изпратено във вторник на Съвета за електронни медии (СЕМ). По неофициална информация на Свободна Европа се очаква по-късно в сряда медийният регулатор да стартира процедура по освобождаването на Костов

Изразяваме категоричното си несъгласие с твърденията за противопоставяне между "Хоризонт" и "Христо Ботев". Добре известно е, че в момента програма "Хоризонт" е в управленска криза, но същевременно програма "Христо Ботев" е в още по-незавидно положение, тъй като освен управленска криза, преживява и системно неглижиране години наред. На практика проблемите на БНР вследствие на лошо управление засягат всички звена, пряко заети в създаването на радиопродукция. Като резултат поддържането на високо качество става все по-трудноосъществимо, а свободното упражняване на дейността ни все по-негарантирано", пише в становището на редколегията на "Христо Ботев".

В него се казва още, че макар това положение да "не е от вчера", "след събитията от последните 2-3 седмици е повече от ясно, че настоящото ръководство на БНР няма да реши проблемите му".

"Затова предсрочното освобождаване на генералния директор е единственият логичен ход, с който да започне нормализирането на работния климат и възстановяването на обществения престиж на БНР."

До ескалацията на напрежение в националното радио се стигна, след като в средата на септември журналистът с ресор "съдебна система" и водеща на сутрешния блок Силвия Великова бе свалена от ефир. По нейните думи причината е било критичното ? отношение към кандидатурата на Иван Гешев за главен прокурор. В същия ден тогавашният директор на програма "Хоризонт" Ивайло Савов бе пенсиониран, а временно изпълняващ длъжността му стана Николай Кръстев, който извади Великова от графика с водещи.

На следващият ден за пръв път в историята на БНР програма "Хоризонт" спря излъчването си на територията на цялата страна за повече от 5 часа. Междувременно пред сградата на медията се проведе протест, а Николай Кръстев подаде оставка.

Последва проверка на ДАНС и прокуратурата, която установи, че не е имало профилактика, нито нужда да се прави такава. Редица журналисти от радиото пък излязоха с имената си, за да разкажат при изслушване от СЕМ за оказван върху ръководството натиск, на който са ставали свидетели.

От своя страна медийният регулатор изпрати на прокуратурата сигнал, според който в случая са нарушени два текста от Закона за радиото и телевизията (ЗРТ). Става въпрос за първите две алинеи на чл. 5 от ЗРТ, които гарантират "независимост на доставчиците на медийни услуги и на тяхната дейност от политическа и икономическа намеса", както и че "не се допуска цензурирането на медийни услуги под каквато и да е форма".

Освен това СЕМ поиска оставката на Костов, а той обясни, че приема това "за сведение", давайки да се разбере, че остава на поста си. Последваха две глоби от медийния регулатор срещу БНР за общо 27 000 лева. Едната бе в размер на 7000 лева заради нарушаване на индивидуалната лицензия, а другата – 20 000 лева за неспазване на принципа за гарантиране на правото на информация.


Copyright (c) 2018. RFE/RL, Inc. Препубликувано със съгласието на Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave NW, Ste 400, Washington DC 20036.

Коментари